Sport

7 powodów, dla których warto chodzić na siłownię!

dlaczego warto chodzić na siłownie

“Sport to zdrowie” to powszechnie znane powiedzenie – dlaczego więc nie wszyscy praktykujemy regularną aktywność fizyczną? Część osób przed powzięciem decyzji o rozpoczęciu treningów potrzebuje solidnej dawki motywacji. Zastanówmy się więc, dlaczego warto chodzić na siłownię?

Siłownia wspomaga walkę z prokrastynacją

Ile razy mówimy sobie, że “od jutra” zaczniemy pracę nad wykształceniem nowego nawyku? Tego typu odkładanie spraw na później ma wiele negatywnych konsekwencji – przez to, że nie zabieramy się za daną czynność od razu, lecz tkwimy przez kolejne dni, tygodnie lub nawet miesiące w niezdrowym trybie życia, pogarsza się samopoczucie, a także obniża się nasza samoocena oraz wiara we własne możliwości. Wykupiony karnet na siłownię to źródło motywacji, podobnie jak stworzona tam sieć kontaktów.

Siłownia jako “lek na lepszy nastrój”

Regularna aktywność fizyczna wpływa pozytywnie na samopoczucie. Podczas intensywnych treningów na siłowni w organizmie wydzielany jest tzw. “hormon szczęścia”, czyli endorfiny. Ludzkie ciało nauczone, że porządny trening na siłowni owocuje lepszym samopoczuciem, będzie chciało wracać po więcej. Ćwiczenia obniżają także poziom kortyzolu we krwi, dzięki czemu czujemy się mniej spięci i zestresowani.

Każdy kolejny trening dodaje pewności siebie!

Kiedy zastanawiamy się, czy warto chodzić na siłownię, dobrze jest mieć na względzie, że każdy kolejny trening wpływa na zwiększenie pewności siebie. Osoby wycofane, nieśmiałe czy też borykające się ze złą samooceną mogą spróbować regularnych treningów na siłowni jako środka na przełamanie wewnętrznych oporów i zahamowań. Pamiętajmy, że dzięki wysiłkowi poprawia się nie tylko wygląd naszej sylwetki, lecz również kondycja psychiczna!

Wzmocnienie układu odpornościowego

Nikomu nie trzeba tłumaczyć, jak istotne jest dbanie o swój układ odpornościowy. Jednym z ważniejszych czynników, jakie wpływają na jego dobre funkcjonowanie, jest aktywność fizyczna. Udowodniono, że już umiarkowany wysiłek poprawia działanie układu immunologicznego. Z tego względu wizyty na siłowni rekomendowane są przez cały rok – a szczególnie w okresie jesienno-zimowym.

Regularna aktywność dodaje energii

Często gdy jesteśmy przytłoczeni codziennymi obowiązkami, nie mamy ochoty na dodatkowy wysiłek – wolimy swój czas wolny przeznaczyć na wylegiwanie się w łóżku czy na kanapie. Jeśli zdarza się tak od czasu do czasu, wówczas nie ma w tym nic złego. Warto jednak zauważyć, że jeśli zupełnie zaprzestaniemy jakiejkolwiek aktywności fizycznej, nasz poziom energii gwałtownie spadnie. W ciągu dnia będziemy bardziej ospali i zmęczeni. Umiarkowana dawka wysiłku fizycznego dodaje energii i mobilizuje do działania – z tego względu jest świetnym zamiennikiem dla napojów o dużej zawartości kofeiny.

Poprawa jakości snu

Udany trening na siłowni wiąże się z pozytywnym zmęczeniem. Jest to szczególnie istotne w przypadku osób borykających się ze złą jakością snu lub z problemami z zasypianiem. Zmęczenie po treningu (o ile tylko nie był on przeprowadzony bezpośrednio przed pójściem spać) może wpłynąć pozytywnie na proces zasypiania, który często zakłócany jest przez nadmierne pobudzenie organizmu wywołane nagromadzonym w ciągu dnia stresem.

Ćwiczenia na siłowni pod okiem specjalistów

Warto zauważyć, że trenując indywidualnie, o wiele łatwiej jest się nabawić kontuzji, niż kiedy ćwiczymy pod okiem specjalisty. Pracownicy siłowni mogą wyjaśnić nam działanie poszczególnych sprzętów oraz pokazać, jak powinniśmy ich prawidłowo używać. Będą w stanie nas również odpowiednio ukierunkować i doradzić przy układaniu planu treningowego.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *