Sport

Worki treningowe – rodzaje i zastosowanie

worki treningowe

Worki treningowe to niezbędna część wyposażenia każdego klubu sportów walki oraz prywatnego sprzętu fighterów, którzy trenują również we własnym domu lub stworzonej przez siebie siłowni. Poznaj rodzaje worków treningowych i dowiedz się, jakie mają zastosowanie w treningu poszczególnych sportów walki.

Co dają worki treningowe w sportach walki?

Jedną z podstawowych funkcji, jaką mają worki treningowe, jest możliwość ćwiczenia technik wyprowadzania ciosów i kopnięć. Dzięki workom możesz nie tylko wypracowywać lepszą technikę, ale też ćwiczyć siłę, dynamikę i celność uderzeń pięściami i nogami. Trening z workiem przynosi jednak znacznie więcej korzyści:

  • wzmacnia górne partie ciała, nie tylko ramiona, ale również mięśnie pleców, klatki piersiowej czy nawet brzucha;
  • pomaga wypracować lepszą wytrzymałość fizyczną;
  • poprawia wyczucie dystansu do przeciwnika.

To wszystko sprawia, że worek treningowy jest nieodłącznym elementem każdego zawodnika sportów walki – zarówno pięściarzy, jak i zawodników, którzy w swoich dyscyplinach wykorzystują kopnięcia czy nawet walkę w parterze.

Rodzaje worków treningowych

Swoje szerokie zastosowanie worki treningowe znajdują przede wszystkim dzięki różnorodności dostępnych modeli, które różnią się od się od siebie rozmiarami, wyprofilowaniem czy wreszcie sposobem mocowania.

  • Worki treningowe wiszące – najpowszechniejszy i najbardziej rozpoznawalny rodzaj worków treningowych. W zależności od wyprofilowania można stosować je do ćwiczenia różnych technik ciosów i kopnięć. Walcowate worki służą przede wszystkim do ćwiczenia uderzeń prostych, wyprofilowane umożliwiają skuteczny trening ciosów hakowych i podbródkowych, a także kopnięć.
  • Worki treningowe stojące – umieszczone są na stabilnych platformach, które obciąża się wodą lub piaskiem. Są idealnym rozwiązaniem do udoskonalania techniki kopnięć. Podobnie jak worki wiszące występują w różnych rozmiarach i ciężarach, dzięki czemu można dostosować je do różnych warunków fizycznych i umiejętności zawodników.
  • Gruszki bokserskie – dzięki charakterystycznemu kształtowi umożliwiają trening ciosów hakowych i podbródkowych. Doskonale sprawdzają się także w wyczuwaniu dystansu do przeciwnika i ćwiczeniu uników. Specjalistyczne gruszki szybkościówki pomagają trenować szybkość, płynność i celność ciosów.

Worki puste i pełne

Dostępne w sklepach sportowych worki treningowe mogą mieć określoną masę i być przez to dostosowane do warunków fizycznych zawodników  o konkretnej masie i poziomie wytrenowania. Możesz zdecydować się także na worki puste, które można wypełniać w określonym zakresie masy, dzięki czemu można dostosowywać je do rodzaju treningu i warunków fizycznych zawodników.

Manekiny

Specjalnym rodzaje worków treningowych są manekiny, które odwzorowują swoim kształtem ludzką postać. Umożliwiają trening kopnięć, uderzeń, a także walki w parterze z zastosowaniem siadów, chwytów czy dźwigni.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *