Treningi

Trening obwodowy w domu – to takie proste

Trening obwodowy wykonywany w domu

Chcąc uprawiać aktywność fizyczną mamy możliwość wyboru czy chcemy to robić na siłowni czy też w domu. Często jest tak, że obowiązki dnia codziennego nie pozwalają nam na aktywność na siłowni. Podpowiemy jak prawidłowo wykonywać trening obwodowy w domu aby przyniósł oczekiwane rezultaty.

Ćwiczenia w domu – trening obwodowy

Plan treningu obwodowego w domu zakłada tak dobrane ćwiczenia aby pobudzić do pracy wszystkie partie mięśniowe ciała. Każde ćwiczenie wykonujemy ok. 10 razy po czym od razu przechodzimy do kolejnego. Po ukończeniu pełnego obwodu odpoczywamy od 2 do 4 minut i powtarzamy całość od 2 do 5 razy.
W domu musimy bazować na ćwiczeniach wykorzystujących ciężar naszego ciała dlatego też ćwiczenia jakie możemy wykonywać to:

Rozgrzewka

  • 30 sekund pajacyki
  • 30 sekund skip A
  • 30 sekund skip C
  • 30 sekund bieg bokserski
  • Następnie rozciąganie i krążenie ramion.

Trening

  • przysiad z wyskokiem
  • burpess
  • pompki
  • wykroki ze skrętem
  • podciąganie
  • pompki na poręczach
  • rosyjski twister

Trening obwodowy na siłowni będzie wyglądał inaczej ponieważ możemy wykorzystać sprzęty znajdujące się na sali. Możemy również skorzystać z porad trenerów personalnych, które zazwyczaj gdy jesteś pierwszy raz w danym miejscu są darmowe.

Przykładowy trening na siłowni:

  • przysiad ze sztangą na plecach
  • podciąganie na drążku nachwytem
  • wyciskanie na ławce płaskiej
  • martwy ciąg klasyczny
  • wyciskanie żołnierskie stojąc
  • wiosłowanie sztangą w opadzie tułowia
  • pompki na poręczach
  • uginanie przedramion ze sztangą stojąc

Trening obwodowy może być wykonywany praktycznie wszędzie gdzie możemy skupić się na treningu i poświęcić się w 100%. Możesz nawet na dworzu wykonywać ćwiczenia i nie musi być to Twój ogród. Wybierz się do parku, może akurat w Twojej okolicy znajdują się parkowe siłownie dla mieszkańców.

Taki rodzaj aktywności fizycznej wymaga trochę wyobraźni oraz dobrania ćwiczeń pod konkretny cel. Często trening obwodowy wykorzystują osoby trenujące sztuki walki gdyż wzmacnia to ich mięśnie.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *