Zdrowie

Trening na własnym ciężarze – jaki sprzęt przyda Ci się w domu?

ćwiczenia na własnym ciężarze

Kalistenika, czyli ćwiczenia siłowo-wytrzymałościowe na własnym ciężarze, zyskuje coraz większą popularność. Zobacz, jakie akcesoria podniosą efektywność treningu i przyniosą Ci jeszcze większą satysfakcję.

Kalistenika z przyrządami lub bez

Największym plusem ćwiczeń na własnej masie jest to, że możesz wykonywać je w zasadzie w każdym miejscu – zarówno na siłowni, jak i we własnym domu czy nawet na wolnym powietrzu. Kolejna zaleta to oczywiście bardzo niskie koszty treningu. Ogrom skutecznych ćwiczeń wykonasz, wykorzystując jedynie matę gimanstyczną oraz strój sportowy. Już z takim wyposażeniem siłę oraz wytrzymałość wzmocnisz poprzez wykonywanie:

  • pompek,
  • przysiadów,
  • wyskoków,
  • wykroków,
  • mostków,
  • brzuszków.

Już takie ćwiczenia w znaczący sposób podniosą Twoją siłę. Twoje ciało stanie się sprawniejsze, a ruchy zdecydowanie lepiej skoordynowane. Wystarczy kilka tygodni ćwiczeń, by zauważyć pierwsze uwidaczniające się mięśnie.

Jaki sprzęt do kalisteniki?

Akcesoria do ćwiczeń na własnym ciężarze są proste w swojej konstrukcji i nie zajmują wiele miejsca. Dlatego możesz korzystać z nich nawet w domu, a jeśli posiadasz garaż lub piwnicę, możesz zamienić je we własny klub fitness. Ogromną zaletą akcesoriów do kalisteniki jest to, że mogą ćwiczyć na nich osoby niezależnie od wieku, masy ciała czy sprawności fizycznej.

Poręcze do ćwiczeń

Poręcze do ćwiczeń, czyli tak zwane paraletki, pozwalają na wykonywanie przede wszystkim zróżnicowanych rodzajów pompek. Większy lub mniejszy rozstaw poręczy podczas robienia pompek umożlwia ćwiczenie różnych partii mięśni ramion, obręczy barkowej, grzbietu, klatki piersiowej czy pleców. Poręcze do ćwiczeń umożliwiają również takie ćwiczenia, jak:

  • stanie na rękach,
  • waga w podporze przodem,
  • L-sit.

Drążek

Drążek do podciągania możesz powiesić na ścianie lub suficie.Do wyboru masz również drążki rozporowe, które bezpiecznie zawiesisz we framudze drzwi. Najpopularniejsze ćwiczenia wykonywane na drążku to oczywiście podciąganie. Ten rodzaj treningu wzmacnia wszystkie górnej części tułowia, a także mięśnie ramion i przedramion. Podciąganie jest doskonałym uzupełnieniem pompek. Podczas podciągania podchwytem ćwiczysz w głównie mięśnie ramion, a szczególnie bicepsy. Natomiast ćwiczenie nachwytem wzmacnia wyraźnie mięśnie grzbietu.

Oprócz podciągania na drążku możesz wykonywać również takie ćwiczenia, jak:

  • swobodny zwis – ćwiczenie bardzo dobre dla osób mających problemy z kręgosłupem,
  • opuszczanie – to ćwiczenie, które przygotuje Cię do podciągania, jeśli nie jesteś w stanie się podciągać, zacznij od opuszczania oraz zwisu.

Drabinki gimnastyczne

Drabinki gimnastyczne to nieco większe akcesoria do ćwiczeń, dlatego lepiej sparwdzą się w salach gimanstycznych lub siłowniach aranżowanych w garażu lub piwnicy. Przy drabinkach wykonasz szereg ćwiczeń rozciągających, korekcyjnych, a nawet siłowych – wystarczy, że na drabinkach powiesisz drążek lub użyjesz gum do ćwiczeń. Drabinki okazują się bardzo pomocne również podczas brzuszków. Wystarczy wsunąć stopy pod dolny szczebel.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *