Treningi

Co jeść po treningu żeby schudnąć

Co jeść po treningu

Wiele osób chcąc schudnąć zaczyna od dobrania odpowiednich ćwiczeń fizycznych. Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z bieganiem, fitnesem lub siłownią. Często jednak jest tak, że sam trening nie daje takich efektów jak trening połączony z odpowiednią dietą. Podpowiemy co jeść po treningu żeby schudnąć.

Kiedy i co jeść po treningu?

Jak twierdzą trenerzy najlepszym czasem na posiłek po treningu jest od 30 do 40 minut po zakończonym wysiłku fizycznym. W czasie treningu najszybciej wchłaniają się węglowodany oraz białko. Można wypić shake białkowy i do tego owoc lub wafle ryżowe albo przygotować pełnowartościowy posiłek z makaronem lub kaszą, chudym mięsem. Musimy unikać spożywania tłuszczy po treningu ponieważ spowalniają wchłanianie białka i węglowodanów.

Dopasuj posiłek potreningowy do pory dnia

Następny posiłek potreningowy uzależniony jest od tego o jakiej porze dnia mamy trening. Jeśli jest w pierwszej połowie dnia to następny posiłek powinien być zjedzony po około 2-3 godzinach od poprzedniego. Taki posiłek powinien zawierać pełnowartościowe białko w postaci chudego mięsa, węglowodany złożone, które zawarte są w kaszach, ryżach i pełnoziarnistych makaronach. Warto do tego dodać świeże warzywa.
Ważne jest to aby nie robić podstawowego błędu jaki robi większość ćwiczących czyli nie rezygnować całkiem z posiłku. Organizm musi się zregenerować po wysiłku więc automatycznie musi czerpać z czegoś energię.

Sprawdź swój stan zdrowia

Kiedy chcemy schudnąć ważne jest aby działać kompleksowo. Warto jednocześnie działać w kwestii wysiłku fizycznego jak i odpowiedniej diety. Ważne by dobrać odpowiednią kaloryczność wszystkich posiłków w ciągu dnia. Pamiętajmy też o niezbędnych badaniach takich jak morfologia i poziom hormonu TSH ponieważ może okazać się, że nie każdy trening jest dla naszego organizmu odpowiedni i możemy sobie zaszkodzić. Warto skorzystać z porady lekarza a nawet dietetyka, który pomoże nam dobrać odpowiednią dietę do naszego typu aktywności fizycznej oraz ewentualnych schorzeń.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *