Diety

Diety na przytycie – jakie najlepsze?

Dieta na przytycie - przykładowy jadłospis

Większość osób zwłaszcza przed wakacjami chce zadbać o swoją wagę i poszukują szybkiej diety oraz treningów na zrzucenie kilku kilogramów. A co z osobami, które chciałyby przytyć? Podpowiemy jakie diety na przytycie będą najskuteczniejsze.

Dla kogo dieta na przytycie?

Najczęstszym powodem do zwiększenia masy ciała jest przebyta choroba, która spowodowała szybki i duży spadek naszej masy ciała. Taka gwałtowna zmiana powoduje niedobór składników odżywczych i minerałów. Warto skorzystać z ziół zaostrzających apetyt a na deser zamiast słodyczy migdały, orzechy i suszone owoce. Pamiętajmy, że nasza dieta powinna zawierać dużo produktów zbożowych ale również białka pochodzenia zwierzęcego czyli chude mięso drobiowe, ryby. Warto stosować też oliwę z oliwek, olej rzepakowy do wszelkich sałatek ale również do smażenia.

Przykładowy jadłospis z diety na przytycie

Kobiety o umiarkowanej aktywności fizycznej chcących przytyć powinny spożywać dziennie 2000-2300 kcal. Poniżej przedstawiamy przykładowy jadłospis aby dieta na przytycie przyniosła oczekiwane rezultaty.

  1. I śniadanie – 2 łyżki muesli zalane szklanką mleka, kromka grahamki z białym serem, jabłko, herbata lub kawa
  2. II śniadanie – jogurt owocowy, kromka chleba chrupkiego, plaster pieczonej cielęciny, rzodkiewka, sałata, szklanka wody mineralnej
  3. obiad – zupa warzywna z dodatkiem kminku, bazylii, koperku i jogurtu naturalnego. schab pieczony w czosnku i majeranku, pure z 2 ziemniaków i 3 łyżek mleka. Surówka z cykorii, papryki czerwonej, groszku zielonego z puszki i dwóch łyżek oleju rzepakowego. Do tego kompot ze śliwek.
  4. Podwieczorek – ćwiartka ugotowanego kalafiora z łyżeczką bułki tartej zarumienionej na margarynie, szklanka kefiru zmiksowanego ze szklanką truskawek świeżych lub mrożonych.
  5. Kolacja – 2 kromki chleba pełnoziarnistego, płat śledzia z oliwą z oliwek, cebulą i ćwiartką cytryny, szklanka soku wielowarzywnego, herbata z róży.

Dieta aby przytyć musi być odpowiednio zbilansowana i dobrana do naszych potrzeb. Jeżeli schudnięcie było spowodowane chorobą pamiętajmy o kontroli u lekarza i wykonywaniu regularnie badań krwi oraz moczu.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *