Diety

Figi suszone – źródło cennych wartości odżywczych. Dlaczego warto włączyć je do swojej diety?

figi suszone

Mówi się, że na zdrowe kości warto pić mleko. Tymczasem, niewielki i wciąż jeszcze niedoceniony, suszony owoc figowca dostarcza niemal tyle wapnia, co cała szklanka mleka! Dobroczynne właściwości fig, można wymieniać godzinami. Zarówno świeże, jak i suszone figi stanowią więc idealną propozycję na zdrowy podwieczorek, a także doskonały dodatek do wykwintnych deserów i ciast, ale także w wytrawnej wersji.

Figi na zdrowie!

Owoce figowca, szczególnie suszone, obfitują w różnorodne wartości odżywcze zbawienne dla zachowania równowagi zdrowia. Włączenie do diety tych bakalii, przyczyni się do znacznej poprawy gęstości kości, a to dzięki dużej zawartości wapnia. Ma to kluczowe znaczenie szczególnie dla osób borykających się z osteoporozą. Suszone figi wspomagają także działanie układu pokarmowego. W swoim wnętrzu owoce figowca skrywają bowiem potężną dawkę błonnika, który usprawnia pracę jelit. Oprócz działania profilaktycznego, świetnie sprawdzą się więc również w leczeniu uporczywych zaparć. Z kolei potas w nich zawarty, wspomoże osoby cierpiące na nadciśnienie tętnicze. Pierwiastek ten, sam w sobie powoduje obniżenie ciśnienia, ale także wspomaga proces wydalania sodu, którego nadmiar w organizmie może przyczyniać się do wzrostu ciśnienia.

Figi suszone to bogactwo witamin i minerałów

Zamiast sztucznej suplementacji tabletkami, warto sięgnąć po suszone figi. W tym małym owocu, kryje się mnóstwo witamin i minerałów, które mają niebagatelny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Badania wykazują, że owoc figowca to jedno z najlepszych źródeł witaminy A, witamin z grupy B, a także C, E oraz K1. Jedzenie suszonych fig to także częste zalecenie przy deficytach żelaza, które prowadzi do rozwoju objawów związanych z anemią. Uzupełnienie niedoborów, wpłynie pozytywnie na transport tlenu do komórek i ogólną jakość krwi. Szczególnie polecane jest spożywanie fig przez kobiety w ciąży oraz pacjentów, u których nastąpił wcześniej duży ubytek krwi (np. podczas operacji). Niestety bakalie te wciąż są dość trudno dostępne w sklepach stacjonarnych. Dobrym pomysłem jest więc, zaopatrzenie się w figi suszone ze sklepu internetowego. Odpowiednie przechowywanie, pozwoli na stworzenie zapasów na cały rok.

W jaki sposób włączyć figi do domowego menu?

Figi suszone można jeść jako przekąskę między posiłkami. Świetnie sprawdzą się również dla dzieci na podwieczorek, jako alternatywny sposób na zaspokojenie prośby o „coś słodkiego”, gdyż są owocami z dużą zawartością fruktozy. Dobrej jakości, hiszpańskie figi suszone ze sklepu internetowego, to także ciekawy pomysł na uzupełnienie smaku ciast orzechowych. W towarzystwie migdałów, włoskich orzechów czy też pistacji, tworzą doskonałą bakaliową ucztę dla podniebienia. Dla koneserów bardziej wytrawnych potraw, figa sprawdzi się w roli dodatku do sałatek. Rukola i roszponka w połączeniu z grilowanym kurczakiem, awokado, serem mozarella i suszonymi figami, polana obficie dresingiem, z powodzeniem zastąpi kanapki na kolację, będzie też idealną propozycją na lunch do pracy.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *