Diety

Zdrowa dieta – co jeść, a czego unikać?

dieta

Komponowanie zdrowej diety jest szczególnie trudne dla laików, którzy nie posiadają elementarnej wiedzy z zakresu dietetyki. Można jednak zauważyć trend, który napawa optymizmem. Coraz więcej osób korzysta z gotowych przepisów, które bogate są w najważniejsze składniki dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, a także charakteryzują się niesamowitym smakiem.

Oczywiste jest, że w zdrowej diecie powinny znaleźć się warzywa i owoce oraz woda. Jednak to nie wszystko.

(https://fit-catering.pl/catering-dietetyczny-gdynia/ – catering dietetyczny Gdynia)

  1. Czego nie jeść na zdrowej diecie?
  2. Co powinno się znaleźć w zdrowej diecie?
  3. Catering dietetyczny, czyli alternatywa dla samodzielnego gotowania

(Catering dietetyczny Katowice – https://fit-catering.pl/catering-dietetyczny-katowice/)

Czego nie jeść na zdrowej diecie?

Zdrowa dieta kojarzy się głównie z odchudzaniem. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż właśnie na taki styl żywienia przechodzą osoby borykające się z otyłością, czy nadwagą. Stają się one chorobami cywilizacyjnymi, a dowodem tego mogą być tysiące osób codziennie poruszających się po mieście. Widok panów z brzuszkiem i pań w spodniach trzy razy XL nie dziwi już nikogo. Nie musi jednak być tak źle, jak przewidują specjaliści. Wystarczy, że każdy zacznie stosować się do zasad zdrowego żywienia.

(Catering dietetyczny Kraków – https://fit-catering.pl/catering-dietetyczny-krakow/)

Zdrowie odżywianie się to niekoniecznie rygorystyczna dieta. Może to być, chociażby zmiana nawyków żywieniowych i zastąpienie jednych produktów innymi – zdrowszymi. Wielu osobom wydaje się, że odstawienie tłuszczy i węglowodanów będzie wystarczające. Jest to oczywiście błędne myślenie, gdyż większość produktów spożywczych ma je w swoim składzie. Organizm ludzki jest tak skonstruowany, że potrzebuje wszystkich składników odżywczych, ale w optymalnych ilościach, które można w prosty sposób obliczyć.

Warto jednak wprowadzając zmiany żywieniowe, zmienić pewne nawyki. Powinno się przede wszystkim ograniczyć spożywanie:

  • owocowych soków słodzonych
  • smalcu
  • słodyczy
  • rozgotowanych kasz, ryżu i makaronu
  • alkoholu
  • napojów słodzonych i gazowanych
  • tłustego, smażonego mięsa
  • białego pieczywa

Oczywiście nie da się całkowicie wyeliminować wszystkiego. Mogłoby to spowodować efekt jeszcze gorszy niż przed zmianą nawyków. Wiele osób właśnie w ten sposób działa. Odmawiając sobie wszystkiego, co niezdrowe, po osiągnięciu wymarzonej sylwetki, z tęsknoty za fast foodami i innym jedzeniem, wracają do niego, co sprzyja powstawaniu efektu jojo.

Co powinno się znaleźć w zdrowej diecie?

Zdrowa dieta powinna być bogata w witaminy oraz białko, tłuszcze i węglowodany. Komponując posiłki w odpowiednich ilościach, można sprawić, że organizm będzie pracował wydajniej, będzie miał więcej energii oraz stanie się odporniejszy na różnego rodzaju infekcje i choroby.

Warto więc zacząć wprowadzać do swoich dań warzywa i owoce. Ponadto powinny być one bogate w błonnik, który będzie eliminował zły cholesterol. Posiłki powinny mieć także w swoim składzie węglowodany, zdrowe tłuszcze oraz białko. Dostarczyć ich można przy pomocy pieczywa pełnoziarnistego, orzechów i drobiu.

Catering dietetyczny, czyli alternatywa dla samodzielnego gotowania

Samodzielne komponowanie wartościowych posiłków wcale nie musi należeć do najłatwiejszych, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług firm oferujących catering dietetyczny. Warto przed podjęciem takiej decyzji dowiedzieć się, jakie jest zapotrzebowanie kaloryczne organizmu, gdyż jest to pierwszy wyznacznik dobrania odpowiedniej diety.

Pod okiem wykwalifikowanego dietetyka kucharze codziennie przyrządzają posiłki, które odpowiadają wytycznym klienta. Dzięki temu ma on pewność, że są one skomponowane w odpowiednich ilościach. Ponadto catering dietetyczny oferuje zróżnicowane danie, co powoduje, że nie powtarzają się one i nie zniechęcają do ich spożywania.

Warto także dodać, że catering dietetyczny dostarcza zamówienie w dwóch formach. Pierwsza to przywiezienie posiłków na cały dzień z samego rana, natomiast w drugim przypadku można umówić się na dostarczanie jedzenia o określonych godzinach. Dużym atutem jest także możliwość dowiezienia posiłków do firmy, dzięki czemu nie trzeba wozić kanapek ze sobą lub urywać się w godzinach pracy na lunch.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *