Diety

Otyłość brzuszna u mężczyzn – dieta i ćwiczenia

Otyłość brzuszna u mężczyzn

Otyłość brzuszna u mężczyzn stanowi podwójny stopień niebezpieczeństwa dla zdrowia. Po pierwsze sama otyłość niekorzystnie wpływa na organizm, utrudnia poruszanie się a także niekorzystnie wpływa na stawy. Po drugie otyłość prowadzi do chorób wewnętrznych, które nieleczone mogą być wysoce niebezpieczne dla organizmu. To u osób otyłych stwierdza się najwięcej przypadków chorób  układu krążenia czyli miażdżyca, nadciśnienie tętnicze. Kolejnymi są wysoki cholesterol, zwyrodnienie stawów, cukrzyca. Zawał serca czy udar mózgu również często występuje u osób z nadwagą.

Skąd pojawia się otyłość brzuszna u mężczyzn? Najczęściej ze złego stylu życia – mało ruchu, złe nawyki żywieniowe. Siedzący tryb pracy. Jednak badania wykazują, że w przypadku mężczyzn otyłość brzuszna pojawia się również w wyniku zaburzeń hormonalnych. Stopniowy spadek stężenia testosteronu we krwi powoduje odkładanie się tłuszczu w trzewiach.

Jak z tym walczyć:

Otyłość brzuszna – dieta:

Panowie powinni odstawić produkty wysokokaloryczne, tłuste oraz słodycze. Zamiast tego należałoby wprowadzić do diety warzywa i owoce oraz białko pochodzenia roślinnego. Dobrze by było rozplanować posiłki, ustalić stałe godziny przyjmowania pokarmu. Zwiększyć liczbę posiłków do 5 dziennie. Dzięki takiej metodzie organizmowi stale dostarczane są wartościowe składniki odżywcze, które łatwo trawi a jednocześnie nie odczuwa się głodu i tłuszcz nie odkłada się w tkankach. Najlepiej udać sie do dietetyka, który indywidualnie dopasuje dietę do danej osoby. Natomiast nie jest to konieczne, wystarczy odstawić niezdrowe jedzenie, fast foody czy piwo.  

Otyłość brzuszna – ćwiczenia:

Sama dieta nie wystarczy. Panowie powinni zacząć uprawiać regularnie sport. Oczywiście nie każdy lubi ćwiczyć na siłowni, jednak spersonalizowany trening byłby tu najskuteczniejszy.

Poza treningiem na siłowni jest wiele innych form ćwiczeń spalających tkankę tłuszczową. Panowie mogą porzucić podróż samochodem z pracy do domu a w zamian skorzystać z roweru. Mieszkasz w wieżowcu – idź schodami. Pływanie również jest bardzo dobrą formą ćwiczeń, bo nie obciąża stawów. Pies także będzie szczęśliwszy jeśli zapewni mu się szybki godzinny spacer. Trzeba pamiętać, że ruch to samo samo zdrowie.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *