Diety

Przewodnik dla początkujących po wegetariańskiej diecie keto

wegetariańska keto dieta

Mówiąc o diecie keto zazwyczaj mamy na myśli spożywanie sporych ilości mięsa, nisko skrobiowych warzyw i niewielkich porcji nabiału. Dla wielu osób dieta ketogeniczna opiera się głównie na mięsie, a pozostałe produkty stanowią jedynie przyjemne urozmaicenie smaku i źródło witamin. Jak jest naprawdę? Jak powinna być przedstawiana dieta ketogeniczna dla początkujących? Dieta ketogenna polega na zwiększeniu ilości spożywanego białka i tłuszczu na rzecz niemal całkowitej rezygnacji z węglowodanów, co wcale nie oznacza jedzenia tylko i wyłącznie mięsa.

Zasady diety ketogenicznej są proste, ograniczamy węglowodany do absolutnego minimum, by organizm mógł wejść w ketozę, która powinna wywołać szereg pozytywnych zmian w naszym ciele. Z racji tego, że białko znajduje się głównie w mięsie, wiele osób niepotrzebnie myśli o keto wyłącznie pod kątem zjadania ogromnych ilości tłuszczu zwierzęcego, boczku i innych tłustych mięs, tymczasem dietę keto mogą stosować również wegetarianie, z korzyścią dla swojego zdrowia.

Dieta ketogeniczna dla wegetarian, wszystko, co należy wiedzieć, zanim zaczniemy

Każdy, kto planuje zmienić swój sposób żywienia i wykluczyć z diety węglowodany, powinien najpierw poznać podstawy diety ketogenicznej, by zrozumieć, na czym polega ten specyficzny model odżywiania się. U podstaw diety keto leżą zdrowe tłuszcze to właśnie one mają odżywić organizm i sprawić, że wejdzie on w stan ketozy i zacznie odżywiać się wewnętrznie tym, co jest mu niepotrzebne, czyli spalać niekorzystne zmiany zachodzące w organizmie oraz własną tkane tłuszczową. Znając keto zasady można przystąpić do przygotowania jadłospisu “pod siebie”. Osoby, które unikają mięsa z przyczyn zdrowotnych lub etycznych, nie muszą rezygnować z przejścia na odżywianie białkowo tłuszczowe. Dieta ketogeniczna dla wegetarian z pewnością okaże się prosta, przyjazna i pełna smaku, przyniesie również szereg korzyści zdrowotnych, jeśli przeprowadzimy ją odpowiednio, jak więc zacząć zmiany w swoim sposobie odżywiania.

Wegetariańska dieta ketogeniczna dla początkujących

Wiemy już, że nie ma przeciwwskazań do tego, by wegetarianie mogli przejść na dietę ketogenną. Jak wyglądają keto zasady dla wegetarian? Przede wszystkim muszą oni zrezygnować z pewnych roślin, które dotąd jadali, a przede wszystkim z większości owoców, w tym banana. Ograniczyć należy również ziemniaki i zmniejszyć ilość zjadanej marchewki. Niemal bez ograniczeń można zjadać większość roślin zielonych w tym różnego rodzaju sałat. Dozwolone jest tofu i wegetariańskie zamienniki produktów mięsnych, oczywiście o ile są one nisko węglowodanowe. Wegetariańskie produkty ketogeniczne wciąż są trudno dostępne w zwykłych marketach, dlatego warto zaopatrzyć się w nie w sklepach internetowych. Osoby układające dla siebie wegetariański keto jadłospis musza jednak pamiętać o tym, że wejście w ketozę, czyli tak zwana adaptacja, to okres kiedy należy unikać produktów przetworzonych, nawet jeśli są zdrowe i nie mają w składzie węglowodanów. Adaptacja to czas, gdy powinniśmy utrzymywać maksymalnie “czystą miskę”. Zdrowe zamienniki, takie jak makaron konjack można wprowadzić do menu, będąc już w ketozie.

Zasady diety ketogenicznej dla wegetarian i wegeteriański keto jadłospis

Główną zasadą wegetariańskiej diety keto, jest spożywanie zdrowych tłuszczów roślinnych, w tym bardzo zdrowej oliwy z oliwek, czy oleju kokosowego. Wegetariański keto jadłospis powinien bazować na świeżych, gotowanych i pieczonych warzywach oraz owocach o niskiej zawartości węglowodanów, czyli owocach jagodowych. Oczywiście w codzienny menu mogą znaleźć się również kwaśne jabłka, czy kiwi, jednak powinny one stanowić dodatek, a nie podstawę posiłku. Jeśli chodzi o wegetariańskie produkty ketogeniczne, to warto zwrócić uwagę na kokos i tofu.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *