Diety

Ile kalorii ma jajko na miękko, a ile na twardo?

Kaloryczność jajek

Jajko jest źródłem witaminy D, która jest niezbędna do prawidłowego rozwoju układu kostnego. Ponadto poprawia funkcjonowanie układu krążenia oraz jest bardzo pomocna przy odchudzaniu. Osoby będące na diecie często zastanawiają się czy mogą jeść jajka, w jakiej ilości oraz przede wszystkim ile kalorii ma jajko. Poniżej przedstawimy kaloryczność przyrządzonych jajek.

Jajko ugotowane na miękko czy twardo – ile kalorii?

Jajko ugotowane ważące około 60 g ma w sobie 76% składa się z wody, w 13 % z białka, w 11 % z tłuszczów, a węglowodany to zaledwie 1 %. Gotowane jajko jest idealnym produktem dla osób, które poszukują największego źródła białka. Ile kalorii ma jajko ugotowane na miękko? Jajko ugotowane na miękko ma ok. 88 kcal, natomiast jajko ugotowane na twardo 93 kcal. Jajecznica z jednego jajka zawiera 170 kcal, jajko sadzone lub omlet z jednego jajka to 130 kcal.

Pamiętajmy jednak, że kaloryczność poszczególnych potraw jest uzależniona od dodatków, z którymi komponujemy jajko. Jeśli robimy jajecznicę na maśle z bekonem automatycznie zwiększa nam się ilość kalorii w potrawie.
Warto pamiętać, że wartość odżywcza jajka jest również uzależniona od tego czym żywią się kury. Najlepsze jakościowo są jajka pochodzące od kur z wolnego wybiegu lub ekologiczne. Jak rozpoznać skąd pochodzi jajko? Należy zapoznać się z jedenastu cyfrowym kodem znajdującym się na jajku. Jeśli kod zaczyna się od 0 to mamy jajka ekologiczne, jeśli 1 to są to jajka z wolnego wybiegu, 2 oznacza jajka z wolnego wybiegu, natomiast 3 to chów klatkowy.

Porównanie kaloryczne

Jedno ugotowane jajko to równowartość 5 truskawek lub 9 pomidorów. Aby spalić takie jajko należałoby biegać przez 9 minut, 13 minut pływać, jeździć na rowerze przez 20 minut lub chodzić przez 40 minut.

Bez względu na to ile kalorii ma jajko sadzone czy też ile kalorii ma jajko na twardo,musimy je w swojej diecie umieścić. Zdarza się alergia na jajko ale osoba zdrowa, która takich problemów nie ma powinna w swojej codziennej diecie jajko uwzględnić.

Share:

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *